ایادی شیطان، واسپس ارسال انبیاء و انزال کتب اسمانی، در اولین فرصت مناسب، در ارکان اصلی نظام ارتباطگیری مؤمنان، دخل و تصرّف کردند. مناسبتها را به هم ریختند، آداب و مناسک و شیوه انجام عبادات را دگرگون کردند. اذکار را جابهجا و در تعداد آنها تصرّف کردند و بدین ترتیب، مجال ارتباط حقیقی را از مسلمانان و مؤمنان گرفتند.
هیچکس بهاندازه یهود، از سرّ این عمل آگاه نبود؛ زیرا خود با تمامی آداب و مناسک و شیوههای ارتباطگیری با نیروهای ماورایی آشنایی داشت.
مسلمانان بهسادگی از کنار وقایعی که موجب دخل و تصرّف در سیره و سنّت پیامبر اکرم (صلّیاللهعلیهوآله) شد و بسیاری از صورتهای اعمال و آداب مذهبی را درهمریخته است، میگذرند؛ درحالیکه بخش مهمی از آداب و سنن عبادی متوجّه ارتباطگیری با منبع فیض الهی و نسبت یافتن با اولیا و جنود رحمانی بوده و تغییرات اتّفاق افتاده در ارکان پنجگانه، مجال دستیابی به تمامیت اهداف مترتّب بر دستورات عبادی را از مؤمنان اخذ و آن را بیاثر میسازد.
مراجعه به آداب و سنن مذاهب مختلف اسلامی، میزان تغییرات و جابهجاییها در ارکان پنجگانه یادشده را که حادث شده، نشان میدهد.
آنچه که بهعنوان سیره و سنّت نبی و به زبان امروزیان، سبک زندگی، قابلگفتوگوست، در بخش و وجهی، ناظر همین برقراری ارتباط و نسبت با منابعی است که انسانی یا قومیان را حق و اصل میشناسد؛ درحالیکه این مهم بهعنوان موضوعی حاشیهای، سلیقهای و تشریفاتی فرض شده است.
پاسداشت سنّتها و شعایر، درواقع پاسداشت معابر، شیوهها، کدها، اوقات و اماکنی است که مجال نسبت یافتن و ارتباط بنده را با خالق هستی، منبع روزی و رحمت فراهم میسازد. هرگونه تغییراتی در سیرت و صورت این سنّتها میتواند مجال تحریف، تقلیل و بالاخره اختلال در ایجاد رابطه را فراهم کند.
مگر میتوان از روی اتّفاق، تفنّن یا کپی کردن دفترچه تلفن همسایه، شمارهگیری کرد و با مخاطب دل خواه خود نیز ارتباط گرفت؟ چند درصد امکان دارد فردی با استفاده از دفترچه تلفن همسایه و شمارهگیری از رویان، با مادر یا همسر خود ارتباط برقرار کند؟ تقریباً این احتمال صفر است.
ابلیس از خوانده شدن خداوند توسط انسان میهراسد؛ حتّی اگر بهقدر یکرکعت نماز ناقص و عجولانه باشد. آلوده کردن بندگان خدا به انواع نجاسات فیزیکی و متافیزیکی 1 (اخلاقی) بهمنزله بازداشتن انسانها از ایستادن در آستانه پروردگارشان است.
بسیارند مردمی که شیطان را به گمان حضرت خداوندی عبادت میکنند و شیطان با آگاهی از این امر، در وقت ارتباط برقرار شدن، خود را قاصد حضرت رحمان و خصلت خود را رحمانی جلوه میدهد و ارتباط گیرنده نادان، مخاطب را خداوند یا مأمور و فرشته و نایبی از سوی او میخواند. از همینجا ابلیس با فریب انسان، آرام او را بهسوی مقصدی که میخواهد، میبرد.
هیچیک از کفّار و شیطانپرستان، در وقت گفتوگو از معبود خویش، او را بهعنوان مظهر پلیدی و رذالت و شیطنت نمیخوانند، بهعکس، به جمله پیروان اعلام میدارند که بهسوی نور، منبع نور و نعمت سیر میکنند.
بخش بزرگی از اعضای مجامع مخفی، ایلومیناتی 2 هستند.
ایلومیناتی به معنی روشنضمیر است.
این گروه مخفی که به ایلومیناتیهای باواریا شهرت دارند، در زمره مجامع سرّی هستند و تاریخ تأسیسان به سال 1776 م. برمیگردد. از آنها با عناوینی، چون دولت سایه یا سازمانهای توطئهگر نیز یاد میشود. کنترل بسیاری از رخدادهای جهان در اختیار این گروه مخفی است. موضوع نظم نوین جهانی که چیزی جز تأسیس جهان تک حکومتی اشرار یهود نیست، در زمره مهمترین و شناختهشدهترین دستور فعالیت ایلومیناتی است.
این سازمان را یکی از لژیونرها و سران فراماسون، بر اساس اندیشههای ضد دینی و سکولار تأسیس کرد تا بر پایه اعمالی جنایتکارانه و هولناک شیطانی، اهداف سران پیش برده شود.
آنچه که شیطانپرستان ایلومیناتی از آن، بهعنوان منبع نور و روشنایی یاد میکنند، منبعی جز شیطان رجیم نیست و اعضای ایلومیناتی بر مرام و مسلک شیطانپرستان مشی میکنند.
حال میتوان دریافت چرا جماعتی برای سست کردن پایههای اعتقادی و عملی مؤمنان به ادیان اسمانی، با رواج تساهل و تسامح، ارتباط معنوی و ایمانی را منحصر در باور و علاقه قلبی دانسته و برای مثال میگویند: ایمان قلبی کافی است یا تبلیغ میکنند: آدمی دلش پاک باشد، کافی است.
این بلا را اولین بار، پولس بر سر مسیحیت و مسیحیان آورد. او یهودی متعصبی بود که در کسوت چوپانان و حواریون و رسولان، بزرگترین انحراف را در آیین مسیحیت نوپا وارد ساخت.
پولس، ایمان قلبی را برای پیروان و مؤمنان به مسیح، کافی شناخت و در حذف شریعت اعلام کرد:
بهخوبی میدانیم که انسان با اجرای احکام شریعت، هرگز در نظر خدا پاک و بیگناه بهحساب نخواهد آمد؛ بلکه فقط با ایمان به عیسی مسیح، پاک و بیگناه محسوب خواهد شد.
او همچنین اعلام کرد:
شریعت لالای 3 ما شد تا [ما را] به مسیح برساند تا از [اهل] ایمان عادل شمرده شویم؛ لیکن چون ایمان آمد، دیگر زیردست لالا نیستیم.4
بدینسان تکلیف به شریعت از مسیحیان برداشته شد. او برای اثبات نظریه نسخ شریعت، دکترین فدیه را پایهگذاری کرد و اعلام کرد:
شنیدهام شیاطینی آمدهاند و شما را وسوسه میکنند. اگر خواستار نجات هستید، پس طبق ایمان عمل کنید و شریعت را به کناری کشید. شریعت مال دوران قهر است.
جمله مذاهب انحرافی و فرقههای برساخته شده استعمارگران، همچون بهاییت، با ترویج نگاه بخشی و گزینشی به دین، اخلاق و شریعت حقیقی ادیان، تمامی کارکردها را از آن سلب کردند و همه مجال ارتباطگیری حقیقی و موثّر را از پیروان سادهدل گرفتند.
درهمریخته شدن نسبت میان ساحتهای فکری، اخلاقی و عملی یک دین کامل، انفکاک و جدا افتادگی بخشی از بخش دیگر و برخورد گزینشی درباره این منظومه بههمپیوسته، کهکشان یک دین کامل را بدل به ستارهای، سیارهای یا شهابسنگی رها و معلّق در دل آسمانها میسازد.
شاید ازاینروست که خداوند، آنانی را که با این شیوه به منظومه دین برخورد میکنند، منافق میخواند.
قران درباره مسلمانان اخلالگر و آنان که میخواهند بین مردم ایجاد فساد کنند، در سوره نساء میفرماید:
(وَ یقُولُونَ نُوْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَکفُرُ بِبَعْضٍ وَ یریدُونَ آن یتَّخِذُوا بَینَ ذلِک سَبیلا؛5
ایشان میگویند: ما به پارهای ازآنچه خداوند بر پیامبر (صلّیاللهعلیهوآله) نازل فرموده است، ایمان داریم و به قسمتهای دیگر ایمان نداریم و به آنها کافریم. این گروه میخواهند برای خود راه مخصوص را باز کنند و آنچه از آیات قران و تعالیم الهی را که مطابق خواستههای آنهاست، بپذیرند و آنچه را که میل ندارند، رد کنند.)
کم نیستند انسانهایی که به دلیل آلودگی به گناه و بزه و نجاست، (همانکه در ارتباطگیری با شیاطین شرط ضروری ارتباط با شیطان و ورود به شیطانپرستی است) شیاطین را فراخوانده و بر صدر مملکت وجودی خویش نشاندهاند. دیر یا زود این مهمان خواندهشده، جای خود را فراخ میکند و خود صاحب خانه میشود.
تا این ناخوانده غاصب ـ شیطان ـ بیرون رانده نشود، مجال ارتباطگیری حقیقی و موثّر فراهم نمیآید. این مزاحم با ایجاد خلل در یک یا چند رکن از ارکان ارتباطگیری، مانع از موثّر افتادن تلاشهای متقاضی ارتباط میشود.
البتّه، اینهمه، مانعی برای اجرا و انجام صورت اعمال نیستند. بسیارند مردان و زنانی که در ظاهر مؤدّب به ادب دیناند و شریعت را نیز پاس میدارند؛ لیکن فقدان نیّت خالص و پیراستگی از ریا و تظاهر و... موجب بیاثر شدن تلاش آنها برای ارتباط میشود.
لاجرم برای (ارتباطگیری موثّر، موفّق و حقیقی) میبایست صمیمانه و بیریا وارد عمل شد. ازاینرو بود که حسب آموزههای دینی، (استوار کردن نیّت و عزم را با صمیمیت تام) بهعنوان یکی از ارکان ارتباط برمیشمارند.
کم نیستند مردمی که در بهترین زمانها، بهترین مکانها، با حفظ همه شرایط و با تمسک به عالیترین مضامین، مخاطب خاصی را میخوانند؛ امّا به دلیل آنکه جمله نیّت و قصد و صمیمیت را معطوفان منبع نمیسازند، از اینهمه طرفی نمیبندند و بهعکس، مردانی هم میتوان یافت که با حداقل امکانات چهارگانه، به دلیل استوار کردن نیّت و اظهار صمیمیت پاسخ گرفتهاند. از همین روست که برخلاف تصوّر پیروان ظاهر مذهب، اظهار صمیمیت، بیریایی و دوری از تظاهر، مهمترین نقش را در ارتباطگیری با منابع فیض رحمانی و حتّی شیطانی ایفا میکند.
باید با حضرت محبوب ندار شد. همهچیز و همه را برای او خواست و از اختلاط و امتزاج نیّتها دوری گزید.
پینوشتها:
1. متافیزیک به معنای خارج از دایره منابع حسی و آزمایشگاهی است.
2. Iluminati.
3. لالا به معنی دایه است.
4. غلاطیان، 13 ـ 44.
5. سوره نساء (4)، آیه 150.
منبع: مجله موعود